MICHALOVSKÉ SPRÁVY- VAŠE INTERNETOVÉ NOVINY
, meniny má , zajtra
lupa
domov


ŠÍRAVA: Známe osobnosti netradične na Šírave aj v Michalovciach


Pozrite si zaujímavé video redaktora Milana Potockého, ktoré sa nakrúcalo na Zemplínskej šírave a v Michalovciach.

FOTO

Pripoj sa k nám na FaceBooku a buď vždy v obraze!



 

37-ročný Milan Potocký kandiduje ako nezávislý vo voľbách do zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja  s číslom 37.

 Na regionálne pomery ste zvolil trochu netradičnú politickú reklamu.

„Chcem, aby ľudia prišli voliť. Aby neboli ľahostajní. V týchto voľbách sa rozhoduje o michalovskej nemocnici, o rozvoji Zemplínskej šíravy, o opravách a údržbe ciest v okrese Michalovce a o financovaní stredných škôl a gymnázií, ktoré sú v pôsobnosti Košického samosprávneho kraja.   Niektorým ale vyhovuje nízka volebná účasť a sú radi, ak ľudia zostanú doma, ak nepôjdu  voliť. Vtedy sa ľahšie ovplyvňujú určité skupiny ľudí a samozrejme aj celkový volebný výsledok. Ja chcem ľudí presvedčiť aby prišli voliť, a aby ich prišlo čo najviac „   

Na to, že ste novinár a venujete sa prevažne dianiu v samospráve vidím, že vám nechýba zmysel pre humor

Môj volebný šot je síce vtipný, ale hlavne má  motivovať ľudí, aby sa zamysleli. Je naozaj na Zemplínskej  šírave všetko v poriadku, tak ako na videu hovorí Putin a netreba ísť voliť? Sú naozaj naše cesty v takom stave, že môžeme kľudne sedieť doma ? Ja som presvedčený, že nie. Všimnite si, že posledných osem rokov  kandidujú  do krajského zastupiteľstva prevažne tí istí  ľudia, ktorí sľubujú dostavbu pavilónu v michalovskej nemocnici , rozvoj cestovného ruchu a zlepšenie služieb na Šírave a  výsledok všetci veľmi dobre poznáme.

 Kde je chyba ?

Týchto ľudí nikto neberie za ich nečinnosť na zodpovednosť. Preto im vždy po štyroch rokoch stačí pred voľbami  natlačiť plagáty a bilboardy, z ktorých sa na nás usmievajú. Stačí im na bilboardy  vycapiť frázy typu : Milujem Michalovce, Moje srdce bije pre Michalovce a región Zemplína a podobne.  Tieto frázy oslovia ľudí, ktorí vnímajú regionálnu politiku povrchne. Ľudí, ktorým stačia heslá, frázy a sľuby, na ktorých výsledok sa po štyroch rokoch už nikto nepýta. Ja chcem osloviť ľudí, ktorým heslá a frázy nestačia. Ľudí, ktorí sú znechutení z toho čo sa deje na regionálnej úrovni. Čo ma ale trápi, niektorým  vyhovuje nízka volebná účasť. Vyhovujem im, ak mladí ľudia a voliči v strednom a produktívnom veku neprídu  k volebným urnám . Stačí im, že prídu voliť dôchodcovia a osady.

 

Prečo ? Ako to môžete tvrdiť ?

Taká je realita.  Ako novinár fotím a píšem aj o akciách a podujatiach, ktoré sa organizujú v kluboch a domovoch dôchodcov. To, čo sa deje dva mesiace pred voľbami v domovoch a kluboch dôchodcov je nechutné. Politické strany a niektorí kandidáti sa doslova vydali na veľké turné po domovoch dôchodcov.  Priazeň seniorov sa snažia získať aj rôznymi sponzorskými darmi. Prispievajú im finančne na činnosť ich folklórnych a speváckych súborov,  sponzorujú im zájazdy do Maďarska a podobne. Títo dôchodcovia sú im potom oddaní.  Nepýtajú sa ich na predražené stavebné zákazky, zadlžovanie obce alebo mesta, prečo sa rozpredávajú  lukratívne  nehnuteľnosti. Dôchodcovia  sú radi, že si pán poslanec na nich našiel čas a dal im karafiát a milo sa na nich usmial.  A pritom často ide zo strany politikov iba o chladný kalkul.  Títo kandidáti si uvedomujú si, že dôchodcovia sú najzodpovednejší voliči , ktorí v deň volieb prídu k urnám. A hlavne sa veľa  nepýtajú.  Niektorých kandidátov by som prirovnal  k šmejdom, ktorí síce nezarábajú na senioroch predajom predražených hrncov, ale zneužívajú túto vekovú kategóriu  na naplnenie svojich cieľov, biznisu  a osobných ambícii.

 

Okrem dôchodcov ste spomínali aj osady 

Pred 4 rokmi, v roku 2009, kedy boli posledné krajské voľby  bola volebná účasť v meste Michalovce len necelých 23 percent. Z 32-tisíc oprávnených voličov  prišlo k volebným urnám  len vyše 7-tisíc ľudí. V celom okrese bola účasť len 26 percent. Z 86-tisíc ľudí prišlo voliť  22-tisíc voličov. Je to málo. Ako novinár pravidelne monitorujem počas krajských, ale aj mestských volieb  osady. Potom  ako osadníci vyjdú z volebných miestností robíme s nimi ankety, koho volili a prečo. Úplne jednoduché otázky. Takéto otázky kladiem aj voličom z osady Angi mlyn v Michalovciach. Mnohí z týchto ľudí síce prišli voliť, ale absolútne nevedeli koho volili. Nevedeli  meno kandidáta ani stranu. Nič. Mali len na rukách fixou, alebo perom napísané číslo kandidáta, ktorého majú voliť. Alebo na papieriku. Preto chcem aby Michalovčania a ľudia z okresu Michalovce prišli voliť. Aby neboli ľahostajní. Aby  nevyhrali tí ľudia, ktorí používajú nekalé praktiky. A zároveň, aby o rozvoji cestovného ruchu na Šírave a rozvoji nemocnice nerozhodovali  hlasy tých, ktorí sa nechávajú kúpiť za pár eur a pritom ani nevedia koho volili.

 


 

 



 

Zverejnené: 23.10.2013
Zaujal Vás članok? Neváhajte a dajte mu svoj hlas. :



Bazár autodielov